Przedszkole prywatne Wilanów

Przedszkole prywatne Wilanów – zaangażowanie młodych uczniów do nauki

Od oferowania dzieciom możliwości zadawania pytań, rozwiązywania problemów, współpracy i przeprowadzania ustrukturyzowanych eksperymentów, zabawa jest kluczowym elementem nauki w Whitby. Jednym ze sposobów, w jaki nauczyciele z Whitby wprowadzają poczucie zabawy do klasy, jest przyjęcie podejścia opartego na aktywności do prawie każdego przedmiotu. Na przykład, kiedy nasi nauczyciele czytają na głos książkę, zachęcają młodych uczniów do przewracania każdej strony i śledzenia palcem każdego słowa. 

Jakie okazje stwarza przedszkole?

Staramy się uczyć dzieci, że nauka to nie tylko formalna czynność, którą wykonują w klasie — to naprawdę świetna zabawa! Jednym z naszych celów jest umożliwienie dzieciom zastanawiania się, zadawania pytań, pracy zespołowej, eksperymentowania, zabawy z różnymi możliwościami i badania interesujących ich tematów. Na przykład na naszych zajęciach z drukowania 3D nauczyciele dają uczniom możliwość zaprojektowania przedmiotu z ich wyobraźni. 

To zaangażowanie nauczycieli wspiera dzieci w ich kreatywności, jednocześnie zachęcając je do zastanowienia się, dlaczego zdecydowały się stworzyć przedmiot. Wymaga to również od nich przemyślenia wyzwań, które rozwiązali podczas ich tworzenia, i pomaga im nabrać większej pewności siebie w zakresie umiejętności rozwiązywania problemów. Uczniowie mają również możliwość ożywienia historii poprzez dramatyczną grę. Kiedy dzieci mają możliwość odgrywania scen i wyrażania siebie, poprawiają swoją pewność siebie w społeczeństwie, zwiększają swoją zdolność postrzegania perspektywy innych i zwiększają uwagę, jaką poświęcają literaturze.

Jak zachęcić najmłodszych?

Wyzwaniem dla nauczycieli jest stworzenie ciekawych i wymagających środowisk uczenia się, które zachęcają uczniów do aktywnego zaangażowania. Oto kilka sugestii, jak można to zrobić:

  • Unikaj sytuacji, w których uczniowie są biernymi słuchaczami przez długi czas.
  • Zapewnij uczniom zajęcia praktyczne, takie jak eksperymenty, obserwacje, projekty itp.
  • Zachęcaj do udziału w dyskusjach w klasie i innych wspólnych działaniach.
  • Organizować wycieczki szkolne do muzeów i parków technologicznych.
  • Pozwól uczniom przejąć kontrolę nad własną nauką. Przejęcie kontroli nad własnym procesem uczenia się oznacza umożliwienie uczniom podejmowania pewnych decyzji dotyczących tego, czego i jak mają się uczyć.

Nauka w szkole wymaga od uczniów uważności, obserwacji, zapamiętywania, rozumienia, wyznaczania celów i przyjmowania odpowiedzialności za własną naukę. Te czynności poznawcze nie są możliwe bez aktywnego zaangażowania i zaangażowania uczącego się. Nauczyciele muszą pomóc uczniom stać się aktywnymi i zorientowanymi na cel, opierając się na ich naturalnym pragnieniu odkrywania, rozumienia nowych rzeczy i opanowania ich.